Další fáze e-Mobility v Mladé Boleslavi. Provoz dobíjecích stanic se nově zpoplatňuje
Prvním krokem společnosti bylo zprovoznění 1. veřejné dobíjecí stanice ŠKO-ENERGO v září 2018 na mladoboleslavském letišti u muzea Metoděje Vlacha.
Během roku 2019 byly zprovozněny další čtyři dobíjecí stanice, a to u plaveckého bazénu, na Českobratrském náměstí, v parkovacím domě na ulici Kateřiny Militké a u fotbalového stadionu.
Nyní ŠKO-ENERGO provoz dobíjecích stanic nově zpoplatňuje.
„Úkoly, které jsme si vytyčili pro rok 2019 a 2020, se nám daří velmi dobře plnit díky nasazení odborníků, kteří u nás pracují. Dosud jsme testovali technické možnosti nabíjení na konkrétních typech dobíjecích stanic a v rámci popularizace elektromobility jsme poskytovali elektřinu na nabíjení všem zákazníkům zdarma. Zpoplatněním služby nabíjení se dostáváme do finální fáze projektu, kdy stanovujeme konečnou cenu za nabíjení,“ uvedl jednatel společnosti ŠKO-ENERGO Ing. Tomáš Kubín.
Společnost ŠKO-ENERGO, která společně se ŠKODA AUTO a městem za projektem stojí, zohlednila v rámci cenotvorby jednotlivé typy dobíjecích stanic a nabízí veřejnosti v celorepublikovém srovnání velmi příznivé podmínky.
Cena, kterou nyní společnost ŠKO-ENERGO nastavila od 1. srpna 2020, se liší podle typu dobíjecích stanic. V případě AC stanic (pomalé nabíjení) je cena ve výši 3,50 Kč/kWh, u DC stanic (rychlé nabíjení) je ve výši 7,00 Kč/kWh.
Projekt dobíjecích stanic v areálech závodů
Tomáš Kubín dále přibližuje aktuální stav a chystané kroky: „V současné době dokončujeme podobný projekt na nabíjení v areálech závodů Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí. Jedná se o podstatně větší počty stanic, více než 500 dobíjecích bodů. Projekt e-Mobility je unikátní v tom, že vzniká něco, co tu dříve nebylo, nelze uplatnit zkušenosti z minula. Jde o velmi komplexní soubor úkolů, vyžadující účast mnoha oborů. Je pro nás velkou výzvou, aby vše bylo funkční, ale tuto výzvu nelze nepřijmout.“
Důležitým úkolem ŠKO-ENERGO je možnost, aby v dobíjecích stanicích ŠKO-ENERGO bylo možné nabíjet elektřinu vyrobenou z obnovitelných zdrojů. Bez zelené energie nemá elektromobilita smysl. ŠKO-ENERGO ve své výrobě již dokázalo nahradit 1/3 fosilních paliv biomasou a dlouhodobým strategickým cílem společnosti je dodávat CO2 neutrální energie.