Občanská poradna Respondeo je tu pro vás i v době pandemie
Když byl 12. března 2020 vládou vyhlášen nouzový stav a postupně se přijímala další opatření proti šíření koronaviru, musela i Občanská poradna Respondeo přistoupit na nový režim. Pro všechny, kteří potřebují radu nebo pomoc, je tu ale stále.
„Na poradnu občanského poradenství se v současné době obrací více klientů emailem a telefonicky. Řešíme s nimi aktuální záležitosti jako je například ošetřovné v souvislosti se zavřením škol a také obavy ze snížení mzdy či ukončení zaměstnání v souvislosti s krizí,“ říká vedoucí občanského poradenství Mgr. Hedvika Stuchlíková a doplňuje: „Občanské poradenství funguje i nadále, ale z preventivních důvodů upřednostňujeme telefonní či e-mailový kontakt. Osobní konzultace jsou možné pouze po předchozí domluvě“.
Rodiny teď potřebují především psychickou podporu
Co se týká programu pomoci rodinám s dětmi, i tady se nyní snaží sociální pracovnice většinou řešit alespoň některé věci na dálku.
„Z rodin teď máme daleko více telefonických kontaktů než kdy jindy. Rodiny potřebují psychickou podporu, informují se na různé změny, které jsou v rámci aktuální situace. V této době jsme také rodinám, které to potřebují, předali potraviny z potravinové banky a případně roušky, které jim sociální pracovnice ušily, “ říká k aktuální situaci rodin na Mladoboleslavsku vedoucí programu Pomoc rodinám s dětmi v okrese Mladá Boleslav Mgr. Irena Kešnerová.
Oběti domácího násilí v době nouzového stavu
Respondeo pomáhá i obětem domácího násilí, kdy intervenční centrum pro osoby zasažené domácím násilím v současné době pracuje také v režimu omezení.
To znamená, že osobní konzultace jsou omezené na nezbytnou míru a většina poradenství probíhá telefonicky. Omezené jsou nyní i možnosti odkazovat na navazující služby, hledání bydlení, apod.
Podle slov sociálních pracovnic pracujících s oběťmi domácího násilí je nyní nejdůležitější psychická podpora.
Klienti intervenčního centra Respondeo si stěžují na náročnější zvládání soužití s násilnou osobou. Intervenční centrum Respondeo tak poskytuje větší míru podpory.
„Pokud si nejste jisti či stále ještě váháte, můžete si také stáhnout mobilní aplikaci BrightSky, které byla vytvořena přímo pro pomoc obětem domácího násilí. Aplikace vám poskytne nejen informace o domácím násilí, poradenství, odkazy na pomoc, ale i mnohé další odpovědi na vaše otázky,“ doporučuje vedoucí Intervenčního centra Respondeo Mgr. Denisa Sachomská.
Více informací a odkaz ke stažení naleznete zde.
Pro podporu a poradenství využijte telefonní, či e-mailové kontakty:
Občanské poradenství v Mladé Boleslavi:
tel: 731 588 632, poradna@respondeo.cz
Intervenční centrum Respondeo:
tel: 775 561 881, obeti@respondeo.cz
Do odvolání neprobíhají konzultační hodiny na pobočkách. Osobní konzultace je možná pouze po předchozí domluvě.