Škoda Auto si zajišťuje výrobu kabelových svazků, nově v Maroku a Rumunsku
Automobilka Škoda Auto si zajišťuje další výrobu kabelových svazků do svých automobilů. Po přesunu a duplikaci výroby kabelových svazků z Ukrajiny do České republiky si automobilka zajistila také novou výrobní kapacitu v Maroku nebo Rumunsku. Cílem těchto opatření je zajištění proti možným výpadkům v dodávkách a přerušení dodavatelských řetězců v budoucnu. Přijatá opatření umožňují v případě potřeby navýšení současného objemu výroby až na dvojnásobek.
V důsledku výpadků v dodávkách kabelových svazků způsobených válkou na Ukrajině musela Škoda Auto začátkem března na osm týdnů zastavit výrobu plně elektrického modelu Enyaq iV. Aby se výroba co nejrychleji obnovila, začala automobilka spolu se svými dodavateli zvažovat možnosti duplikování výroby kabelových svazků do jiných výrobních závodů v Evropě a severní Africe.
V návaznosti na to se tak automobilce ve spolupráci s firmou PEKM Kabeltechnik podařilo během pěti týdnů po vypuknutí války zajistit část výroby kabelových svazků v Mladé Boleslavi. Společnost PEKM instalovala potřebné výrobní zařízení do montážních hal společnosti Škoda Auto, a už v dubnu výroba postupně nabíhala. Na výrobních linkách pracuje 35 Ukrajinek ze závodu ve Lvově, které zároveň zaučují nové pracovnice.
V Mladé Boleslavi aktuálně vznikají kabelové svazky pro model Fabia Combi, v následujících týdnech začne také výroba pro modelové řady Octavia, Kodiaq, Karoq a Superb. Výroba zároveň funguje i na Ukrajině, proto jde o její duplikaci.
„V uplynulých týdnech jsme ve společnosti Škoda Auto, společně s našimi partnery, intenzivně pracovali na minimalizaci dopadů války na Ukrajině na dodávky kabelových svazků. Během velice krátké doby se díky velkému nasazení podařilo výrobu na Ukrajině obnovit a výrazně rozšířit výrobní kapacity – za to celému týmu a všem zúčastněným dodavatelům děkuji. Současně bych chtěl naše ukrajinské partnery ujistit, že plníme a budeme i nadále plnit naše závazky,“ řekl člen představenstva Karsten Schnake.
Další výrobní kapacity si Škoda zajistila u firmy Kromberg & Schubert v jejím marockém závodě ve městě Kenitra, nedaleko metropole Rabatu. Společnost Kromberg & Schubert už mezitím také částečně obnovila výrobu kabelových svazků ve svém ukrajinském závodě v Žytomyru. Díky výrobě v obou závodech bude potřeba kabelových svazků pro výrobu modelu Enyaq iV plně pokryta.
Škoda kromě toho plánuje také duplikování výroby vysokonapěťových kabelových svazků, které jsou potřebné i pro dobíjení elektromobilů. Od konce června se budou tyto kabelové svazky vyrábět také v Rumunsku. Duplikovat se bude také výroba ze závodu v ukrajinském městě Chmelnyckyj, kabelové svazky pro modely Octavia a Superb budou vznikat i v marockém Tangeru.
Zdroj: ČTK