Škoda Auto testuje v interní logistice v Mladé Boleslavi elektrické tahače

 Škoda Auto testuje v interní logistice v Mladé Boleslavi elektrické tahače

Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto testuje ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi dva elektrické tahače, které slouží ve vnitrozávodní dopravě. Další nákladní vozy s elektrickým pohonem budou následovat. Česká automobilka plánuje, že oproti nákladním automobilům vybaveným naftovým motorem takto ušetří 60 tun CO2 ročně. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.

V hlavním závodě používá firma dva elektrické tahače od 1. října. „Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily. Chceme tím dát impuls také svým lokálním dodavatelům. Ve střednědobém horizontu plánujeme, že veškeré komponenty, které dodávají nákladní vozy z bezprostředního okolí našich závodů, se budou na naše výrobní linky dostávat s nulovými lokálními emisemi,“ řekl člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.

Elektrické tahače jsou vybavené standardními návěsy, které do května příštího roku na příslušných trasách nahradí dosavadní tahače poháněné naftovým motorem. V další fázi budou od června 2022 v závodě v Mladé Boleslavi přepravovat speciálně vyrobené zkrácené návěsy baterie pro elektromobily. Za tímto účelem budou návěsy vybaveny manipulační technikou pro automatickou nakládku a vykládku palet.

Dojezd na jedno nabití činí cca 80 kilometrů

Dojezd lokálně bezemisních nákladních automobilů činí na jedno nabití baterií přibližně 80 kilometrů a dobít baterie na plnou kapacitu trvá 4,5 hodiny. Na 100 kilometrů jízdy spotřebují zhruba 200 kWh elektřiny. Škoda kromě elektrických a naftových tahačů používá také tahače na zemní plyn (CNG), díky čemuž se podařilo v areálu závodu snížit emise CO2 oproti vozům s konvenčním pohonem o 25 procent.

Zdroj: ČTK

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Share This