Stavbaři upraví okružní křižovatku v Průmyslové ulici v Kosmonosech

 Stavbaři upraví okružní křižovatku v Průmyslové ulici v Kosmonosech

Foto: ŘSD

Stavbaři upraví okružní křižovatku v Průmyslové ulici v Kosmonosech na Mladoboleslavsku. Dosavadní křižovatka na silnici I/38 u 13. brány areálu automobilky Škoda Auto přestává vyhovovat zatížení dopravou v této průmyslové části města. Nově má být takzvaně turbookružní. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybírá zhotovitele. O zakázku se ucházejí dva subjekty, které podaly nabídky od 8,87 až 10,88 milionu Kč bez DPH. Odhadovaná cena stavby podle projektanta je 9,73 milionu Kč bez DPH, informoval dnes Jiří Veselý z ŘSD.

Reklama

Hlavním důvodem přestavby je nevyhovující uspořádání se dvěma jízdními pruhy na okružním pásu a dvoupruhovými vjezdy a výjezdy bez usměrnění. Práce budou zahrnovat stavební úpravy i úpravy vodorovného značení. První etapa má začít v říjnu a skončit v listopadu, během zimní technologické přestávky budou práce přerušeny. V červnu příštího roku by se mělo pokračovat, aby upravená okružní křižovatka mohla být uvedena do provozu v červenci. V místě prací bude částečně omezený provoz. Omezení se dotkne vždy jednoho jízdního pásu na okružní křižovatce, zatímco druhý bude průjezdný. „Akci plánujeme rozvrhnout do dvou stavebních sezon. V první fázi bychom rádi vybudovali vratnou větev, v druhé se pak práce soustředí už na úpravu samotné okružní křižovatky,“ uvedl Veselý.

Křižovatkou každý den projede téměř 30.000 aut, z toho pětinu tvoří nákladní a kamionová doprava. Vysoká intenzita dopravy je dána především rozvinutým průmyslem v této části města a také faktem, že okružní křižovatka je v těsné blízkosti sjezdů a nájezdů na dálnici D10.

Zdroj: ŘSD

Turbookružní křižovatka je zvláštním typem okružní křižovatky, která má dva nebo více jízdních pruhů a jízdní pruhy na okružním pásu jsou uspořádány spirálovitě. Nová křižovatka v Kosmonosech bude stejně jako dosavadní čtyřpaprsková, vnější průměr 76 metrů zůstane zachován. V hlavním směru v ose silnice I/38 jsou navrženy vždy dva průjezdné jízdní pruhy, přičemž vjezdy i výjezdy na těchto paprscích jsou také dvoupruhové. Jízdní pruhy na okruhu budou nově odděleny zvýšeným, ale přejížditelným pásem o šířce 0,3 metru.

Zdroj: ČTK

Reklama

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This