Výroba Škody Superb se přesune z Kvasin do Bratislavy

 Výroba Škody Superb se přesune z Kvasin do Bratislavy

Foto: Ilustrační / Škoda Storyboard

PatoBox dřevěné skládací přepravky www.patobox.cz

Povšík: „Volkswagen Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď

Výroba nové generace automobilu Škoda Superb se přesune z Kvasin na Rychnovsku do závodu koncernu Volkswagen v Bratislavě, informaci dnes potvrdil odborový předák Jaroslav Povšík. Mluví o krádeži ze strany koncernu. Firma informace oficiálně nepotvrdila, označila je za spekulace a odmítla věc komentovat.

Koncern Volkswagen Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď,“ řekl Povšík. Nový Superb by se měl začít vyrábět v roce 2022, spolu se Superbem se bude v Bratislavě vyrábět i Volkswagen Passat. Technologický vývoj obou modelů má být podle Povšíka v České republice. Představenstvo Škody Auto za zachování výroby Superbu podle něj málo bojovalo,
podle jeho názoru i z obav o funkci. Firmy se nezastala ani vláda, uvedl Povšík.

O zaměstnanost v Kvasinách, kde se nyní Superb vyrábí, se Povšík neobává. Volnou kapacitu lze podle něj využít k rozšíření výroby ostatních modelů, například SUV Kodiaq.Kmenové zaměstnance vždycky udržím,“ řekl Povšík ČTK. Do Kvasin by se podle něj mohla částečně přesunout například výroba některých modelů, které se vyrábějí v Mladé Boleslavi. V hlavním boleslavském závodě by se pak mohla zvýšit kapacita pro výrobu nového elektrického SUV Enyaq IV, který se podle Povšíka jinde vyrábět nemůže.

Nižší výrobní náklady?

Jedním z důvodů přesunu Superbu do Bratislavy mohou být nižší výrobní náklady, podle šéfa koncernu VW Herberta Diesse jsou náklady na výrobu na Slovensku srovnatelné s Tureckem, kde původně koncern plánoval postavit novou továrnu. Výroba na Slovensku má být levnější než v Česku nebo Německu.

Podle Povšíka ale náklady nižší být nemusí, prodražit se může například logistika.

Přesun výroby Superbu Povšík dlouhodobě kritizuje. Chování současného vedení koncernu přirovnal k RVHP v bývalém východním bloku. Současné vedení podle něj potlačuje autonomii Škody a rozhoduje o jejím směřování

Podle experta to může být pro Škodu v ČR dobrá zpráva

Naopak podle automobilového experta ze serveru iDnes Františka Dvořáka jsou klasické sedany velikosti Superbu v Evropě na ústupu, vytlačují je především vozy kategorie SUV a je tedy logické, že pro ně Škoda potřebuje uvolnit kapacity. Koncern chce takto reorganizovat výrobu, aby se technicky společné modely vyráběly pohromadě. Již nyní se v Kvasinách vyrábí společně Karoq s příbuzným Seatem Ateca.

Jestli bude trend poklesu prodejů superbu i jeho koncernového příbuzného Volkswagenu Passat pokračovat, je možné, že aktuálně v Mladé Boleslavi vyvíjená nová generace bude poslední. V tomto ohledu to je pro Škodu v ČR z pohledu budoucnosti výroby vlastně dobrá zpráva. Superb jako vrcholový model značky má vysokou přidanou hodnotu a marži, ovšem moderní SUV jsou na tom velmi podobně. V tomto ohledu to vlastně pro Škodu není z praktického a ekonomického hlediska velká nebo fatální změna, jde hlavně o ten pocit Škodováků, že jim vlajková loď odplouvá z domácí fabriky,“ řekl Dvořák ČTK.

Zdroj: ČTK

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This