Dopravu v Mladé Boleslavi příští rok zkomplikuje několik velkých staveb
Průjezd Mladou Boleslaví řidičům zhruba od poloviny příštího roku výrazně zkomplikuje několik velkých dopravních staveb. Například rozšiřování třídy Václava Klementa, sjezd do průmyslové zóny Plazy nebo další etapy přestavby mimoúrovňové křižovatky na dálnici D10 u Kosmonos. Stavby, které na základě vládního usnesení přislíbil zhruba před pěti lety městu a automobilce Škoda Auto stát, mají zejména snížit dopravní zátěž ve městě. Jejich celková hodnota je kolem 12 miliard korun, řekl dnes novinářům první náměstek primátora Jiří Bouška.
„Od půlky příštího roku tyto velké investice opravdu zcela významně ještě více ochromí dopravu pro lidi, kteří tady nejenom žijí a nejenom sem dojíždějí za prací, ale kteří třeba tady jen Mladou Boleslaví projíždí někam dál,“ řekl Bouška. Zástupci města a dalších subjektů, které budou stavby provádět, minulý týden na koordinační schůzce řešili harmonogram a návaznost prací, aby doprava nekolabovala.
Stěžejní je podle Boušky nájezd do průmyslové zóny Plazy, který by se měl začít stavět v květnu. „Protože to až se udělá, tak i těch 2400 kamionů, které teď jezdí 13. bránou, budou jezdit přes most, který už tam Škoda Auto vybudovala,“ doplnil Bouška. Investorem je Středočeský kraj, stavba by měla podle dřívějších informací hejtmanství vyjít na 135 milionů korun.
S přestavbou křižovatky u Kosmonos začalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v září, omezení dopravy je zatím minimální. Větší zásahy přijdou podle Boušky v dubnu. Po dokončení v roce 2025 má navázat stavba přeložky silnice I/16 na Martinovice.
Rozšiřování třídy Václava Klementa, která vede podél hlavního závodu firmy Škoda Auto, má zejména usnadnit vyjíždění z parkovišť automobilky. Jde o společnou akci Středočeského kraje a Mladé Boleslavi, náklady města jsou odhadované na 85 milionů korun. Silnice zůstane oficiálně čtyřproudá, součástí ale budou odbočovací pruhy, které zaměstnancům usnadní vyjíždění z parkovišť.
V přípravě jsou i další stavby, například zvýšení kapacity křižovatky mezi částí Řepov, Jičínskou ulicí a průmyslovou zónou Plazy nebo úprava kruhového objezdu u 13. brány automobilky. Plynulost dopravy podle magistrátu ovlivní i další stavby a opravy, například kanalizací a dalších sítí.
Zdroj: ČTK