Novým předsedou představenstva Škoda Auto se stal Thomas Schäfer
Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto se dnes stal s okamžitou platností Thomas Schäfer, dřívější generální ředitel jihoafrického zastoupení Volkswagenu. Schäferovo zvolení dnes společnost Škoda Auto oficiálně potvrdila v tiskové zprávě. Funkce šéfa Škody Auto se tak Schäfer ujímá již dnes.
Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který končí v čele společnosti po necelých pěti letech.
Padesátiletý Schäfer nastoupil do vrcholového managementu Volkswagenu v roce 2012. Od roku 2015 působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení s působností i pro celý subsaharský africký region. Během pětiletého působení v jižní Africe se zasloužil o rozvoj prodejní sítě, zvýšil profitabilitu obchodních zastoupení a dovedl koncernové značky Volkswagen, Audi a VW Užitkové vozy k dosavadnímu rekordnímu tržnímu podílu ve výši 23,5 procenta.
V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který v těchto dnech skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho z společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.
Povšík: Není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje…
Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. „Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny,“ řekl Povšík. „Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem,“ uvedl Povšík.
Maier byl do vedení největší tuzemské automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda za jeho éry uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a zaměřila se na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.
Ředitel Volkswagenu Herbert Diess nedávno pro list Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.
Zdroj: ČTK