Pithart vyzval vládu, aby oslovila Volkswagen kvůli změně postavení Škody
Bývalý český premiér Petr Pithart a exministr průmyslu Jan Vrba vyzvali českou vládu, aby vedení koncernu Volkswagen vyjádřila své znepokojení nad možnou změnou postavení Škody Auto ve skupině.
Případné omezení modelových řad a zaměření na laciné vozy pro rozvojové trhy by podle nich bylo v rozporu s přílohami smlouvy, na základě které Volkswagen do Škody před 30 lety vstupoval. Vyplývá to z dopisu, který má ČTK k dispozici.
VW prostřednictvím Škody podle Pitharta přispěl ke kultivaci tržního prostředí v ČR a zlepšení vztahů ČR a Německa.
„Tím více nás znepokojují některá dosud snad neoficiální prohlášení představitelů VW, že by se mělo změnit postavení Škody v rámci koncernu VW. Podle zmíněných vyjádření by se Škoda měla zaměřit na výrobu laciných aut pro laciné trhy. Pokud by k tomu došlo, bylo by to v rozporu se záměry uvedených v přílohách smlouvy mezi českou vládou a koncernem VW a znamenalo by to nepříznivé finanční dopady na Škodu a její subdodavatele,“ uvedl s Vrbou v dopise.
Herbert Diess: Nemá smysl aby byla Škoda třetí prémiovou značkou koncernu
Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v létě médiím řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut a naopak nemá smysl aby byla třetí prémiovou značkou koncernu.
Nejen německá média píší už delší dobu o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním značkám koncernu.
Thomas Schäfer v srpnu ujišťoval, že Škoda bude dál vyrábět špičkové automobily
Nový předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer v srpnu na schůzce premiérovi Andreji Babišovi řekl, že chce posunout značku Škoda na další úroveň, zvýšit její výkon a podporovat další růst. Babiš uvedl, že ho Schäfer ujistil o tom, že Škoda bude dál vyrábět špičkové automobily a udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let.
Zdroj: ČTK
2 Komentářů
Dyť co by bylo za problém vyrábět vozy s jednodušší technikou za lidové peníze a ty samé vozy s plnou podporou nejmodernější techniky? (Příklad: jako byla, je octávia s různou zadní nápravou a pod jiné vychytávky.) Taky přeju škodovce to nejlepší, ale pro obyčejné lidi, když bude vyrábět některé větší modely (citigo, fábii neberu), budu jedině rád. Než kupovat auto za bambilion, kupujeme raději ty Dácie a Fiaty. Takové rodinné auto do 350ti tisíc by taky nebylo marné.
Jo to jste si měli uvědomit, když jste prodávali ,,zlatou“ akcii.Teď se můžete akorát dívat co vlastník se svou továrnou dělá 😉