Práce na zkapacitnění třídy Václava Klementa začnou 10. března

 Práce na zkapacitnění třídy Václava Klementa začnou 10. března

Foto: mb-net.cz

První etapa prací na rozšíření třídy Václava Klementa v Mladé Boleslavi potrvá od 10. března do 27. července. Uzavřený bude úsek od křižovatky u Bondy centra po křižovatku s ulicí K Novému hřbitovu. Největší omezení stavba přinese v době celozávodní dovolené automobilky Škoda Auto. Celý úsek dlouhý 1,14 kilometru má být hotový do jara 2027. Novinářům to dnes řekl primátor města Jiří Bouška.

Reklama

Díky rekonstrukci vzniknou čtyři až šest jízdních pruhů a zelený pás, úpravou projdou křižovatky, vzniknou trasy pro pěší a cyklisty. „Gro toho všeho je řešení křižovatek, ať už směrem z města nebo ze sídliště, tak i směrem ze Škody Auto, “ řekl Bouška.

V první etapě bude omezený přístup k části třídy, autobusy veřejné dopravy budou mít omezený vjezd do některých částí. řidiči nusejí počítat s omezením parkování v Jiráskově ulici. Objízdné trasy povedou přes ulice Laurinova, Havlíčkova a Jana Palacha, změny se dotknou MHD, dálkových autobusů, chodců i cyklistů. Chodci budou moci procházet po jedné straně třídy Václava Klementa, vzniknou nové přechody.

Zdroj: mb-net

Při celozávodní dovolené automobilky mají stavbaři pracovat na druhé části první etapy, zavřený bude i průjezd k osmé bráně. Druhá etapa, která zahrne úsek mezi křižovatkami s ulicí Jana Palacha a ulicí U Stadionu, potrvá od 28. července do 30. listopadu. S třetí etapou k ulici 17. listopadu se počítá v roce 2026.

Podle Milana Fialy z Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje (KSÚS) půjde o technicky náročnou stavbu. „V intravilánu se stává dost často, že narazíme na některé nepředpokládané skutečnosti. Určitě nebudeme chtít, aby tyto záležitosti měly vliv na dokončení díla, protože změny během výstavby předpokládáme. Chceme to ale řešit tak, aby 25 měsíců bylo dodrženo a stavba byla v tomto termínu dokončena,“ řekl Fiala.

Rozsáhlá rekonstrukce důležité mladoboleslavské dopravní tepny, která vede podél hlavního závodu firmy Škoda Auto, je společnou zakázkou KSÚS, města a společnosti Vodovody a kanalizace Mladá Boleslav. Silnici opraví sdružení TVK COLAS a H-Intes za 227 milionů korun. Investice Středočeského kraje je téměř 164 miliónů korun. Rozšíření třídy je jedním z jedenácti strategických projektů, které se podařilo v roce 2018 prosadit do vládního usnesení na podporu dopravní infrastruktury na Mladoboleslavsku. Navázat na něj má úprava okružní křižovatky mezi Mladou Boleslaví a Kosmonosy, která bude investicí Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Zdroj: ČTK

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This