Škoda Academy slaví desáté výročí. Spustila novou vzdělávací platformu Degreed
Škoda Academy oslavila desáté výročí svého založení. Při této příležitosti připomněla dosavadní milníky, informovala o dalším směřování a poodhalila podobu již devátého žákovského vozu. Představena byla také nová vzdělávací platforma Degreed. V závěru potvrdil podpis nového memoranda další podporu a investice v oblasti vzdělávání.
Škoda Academy vznikla v roce 2013 jako součást vzdělávací strategie koncernu Volkswagen a sloučila vzdělávání zaměstnanců a žáků. Vybudovala výjimečnou vzdělávací komunitu, prostřednictvím které rychle a cíleně reaguje na konkrétní potřeby. Dovednosti a kompetence zaměstnanců rozšiřuje zejména prostřednictvím vzdělávacích kurzů.
Žákovské vozy jako stěžejní projekt Škoda Academy
Žáci učiliště během jednoho školního roku přetvoří vůz z portfolia značky Škoda na svůj vlastní automobil snů. Za realizaci konceptu jsou zodpovědní výhradně žáci – od první skici až po hotový unikátní vůz. Podporu jim však poskytuje řada oddělení Škoda Auto, včetně Designu a Technického vývoje.
Žáci z odborného učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi nyní pracují na již devátém modelu. V rámci akce na oslavu jubilea připravili žáci video, které naznačuje podobu příštího žákovského vozu.
Spuštění nové platformy Degreed
Nové platforma Degreed nabízí vhodný vzdělávací nástroj, jehož obsahem jsou rekvalifikace, zvyšování odbornosti nebo možnosti osobního rozvoje. Platforma rovněž prochází neustálou modernizací s cílem držet krok s rychle se měnícím prostředím v automobilovém průmyslu. Zároveň vytváří inovativní pracovní příležitosti a mění přístup ke vzdělávání.
Podpis memoranda
Při příležitosti výročí Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, Maren Gräf, členka představenstva za oblast Lidé a kultura, a Jaroslav Povšík, předseda Podnikové rady Odborů KOVO, podepsali memorandum o spolupráci a podpoře Škoda Academy.
Společnost se tak zavázala intenzivně investovat do vzdělávání a rozvoje svých zaměstnanců s cílem umožnit jim úspěšně zvládnout transformaci na elektromobilitu a digitalizaci. „Škoda Auto se postupně transformuje a přechází na e-mobilitu a digitalizaci. Abychom tuto změnu úspěšně zvládli, vytváříme podmínky pro zvyšování kvalifikace našich zaměstnanců a připravujeme je na budoucí požadavky našeho odvětví. V této souvislosti je pro nás celoživotní vzdělávání a rozšiřování kvalifikace našich zaměstnanců nejvyšší prioritou,“ uvedla Maren Gräf, členka představenstva za oblast Lidé a kultura.
Škoda Auto dlouhodobě investuje do školení a dalšího vzdělávání. Již v roce 1927 otevřelo své brány odborné učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi pro prvních 58 učňů. Od té doby tuto školu absolvovalo přes 25 000 lidí. Dnes je odborné učiliště součástí Škoda Academy, kde se na své budoucí uplatnění připravuje téměř 820 začínajících automobilových specialistů v 19 oborech, přičemž necelou stovku z nich tvoří ženy. Společnost rovněž zvýšila kvalifikaci již více než 23 000 zaměstnanců a připravila je tím na požadavky elektrické mobility a zajistila jim pracovní místa.