Škoda Auto dodala loni kvůli covidu téměř o pětinu aut méně

 Škoda Auto dodala loni kvůli covidu téměř o pětinu aut méně

Foto: ilustrační

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce kvůli pandemii koronaviru meziročně skoro o pětinu aut méně.

Svým zákazníkům po celém světě dodala 1,004.800 vozů, což je o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1,242.800 vozidel. Automobilka to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Za poklesem dodávek stojí například 39 dní trvající uzavření výrobních závodů a dočasné přerušení prodejních kanálů ve druhém čtvrtletí kvůli pandemii koronaviru.

Největší propad nastal u Fabie. Naopak vzrostly dodávky modelů Scala a Kamiq

Nejvyšší meziroční propad mezi modely zaznamenala Fabia, jejíž dodávky klesly o 39 procent na 105.500 vozů. Vzrostly naopak dodávky modelů Scala a Kamiq, a to o 61,7 procenta na 63.200 vozů, respektive o 99 procent na 128.500 vozů.

Nejprodávanějším modelem byla tradičně Octavia, kterých firma dodala 257.400, což představuje meziroční pokles o 29,2 procenta. Na druhém a třetím místě se umístily SUV Karoq a Kodiaq. Většího modelu Kodiaq dodala Škoda 131.600, meziročně o 23,4 procenta méně. Menšího SUV Karoq dodala Škoda zákazníkům 137.200 kusů, což představuje ve srovnání s rokem 2019 pokles o 10,1 procenta.

Meziroční srovnání dodávek na domácí a světový trh

Na domácím českém trhu klesly dodávky zákazníkům v loňském roce o 11,6 procenta na 83.200 aut. V Číně, na svém celosvětově největším trhu, propadla Škoda meziročně o 38,7 procenta na 173.000 dodaných aut.

V západní Evropě zaznamenala automobilka v roce 2020 celkem 434.500 dodávek zákazníkům, meziročně o 16,5 procenta méně. V Německu, na druhém největším trhu značky, bylo zákazníkům za loňský rok dodáno celkem 161.800 vozidel, což představuje meziroční pokles o 15,4 procenta.

Ve střední Evropě dodala Škoda Auto od ledna do prosince roku 2020 zákazníkům celkem 181.900 vozů, tedy o 15,7 procenta méně.

Ve východní Evropě bez Ruska zaznamenala Škoda propad o 20,8 procenta na 39.800 vozů, v Rusku naopak automobilka posílila o 6,8 procenta na 94.600 vozů.

Více než jeden milion dodaných vozů zákazníkům na celém světě je pro Škoda Auto velký úspěch. Zejména pak v souvislosti s pandemií koronaviru a s tím spojeným pětitýdenním přerušením výroby během první vlny na jaře uplynulého roku. Rád bych poděkoval celému prodejnímu týmu, našim importérům a dealerům za toto společně vynaložené úsilí. Stejný dík patří i našim kolegyním a kolegům z výroby, řízení kvality a všem dalším škodovákům, kteří bojovali o každý vyrobený vůz,“ řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.

Zdroj: ČTK

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This