Škoda Auto položila základní kámen vysoce moderní lakovny

Budova vznikne na místě parkovací plochy pro vyrobené vozy, vedle nedávno otevřeného mostu Laurina & Klementa. / Zdroj: Škoda Auto
Škoda Auto učinila další významný krok k posílení budoucnosti svého hlavního závodu v Mladé Boleslavi položením základního kamene další moderní lakovny. Nová linka s kapacitou 1 600 karoserií denně zahájí činnost v roce 2029. Po uvedení do provozu dosáhne celková denní kapacita lakoven v Mladé Boleslavi 2 600 karoserií.
Nejmodernější zázemí bude vynikat vysokým podílem automatizace i robotizace a pokročilé technologie zajistí další zvýšení kvality všech nanášených ochranných vrstev. Lakovna je určena pro modely na řadě platforem pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem, což umožní vysoce efektivní a flexibilní provoz. Za pozornost stojí možnost aplikace dvoubarevných laků a matných povrchových úprav.
V Mladé Boleslavi v současnosti existují dvě lakovny. Původní provoz z roku 1996 bude uzavřen a plně nahrazen novou, moderní linkou. Výhodou bude i možnost zajistit odlišný odstín pro střechu a aplikace matných laků. Druhá lakovna byla spuštěna teprve v roce 2019. Ve spojení s novým zařízením tak hlavní závod automobilky Škoda Auto nabídne vysoce moderní a efektivní zázemí pro povrchovou úpravu karoserií.

Rozměry budoucí stavby:
O jak významnou stavbu se jedná, dokládají základní rozměry chystané budovy: délka 301 m a šířka 131 m; výška 32,5 m odpovídá 7patrovým halám. Podlahová plocha dosáhne 118 000 m2 , což je rozměr více než 16 fotbalových hřišť, a celková délka dopravníku bude činit 15 kilometrů. Nová lakovna vznikne na místě parkovací plochy pro vyrobené vozy, vedle nedávno otevřeného mostu Laurina & Klementa.
Zlomovou inovaci představuje flexibilní provoz nové lakovny Škoda Auto v Mladé Boleslavi, a to díky schopnosti lakovat na jedné lince modely na různých platformách pro vozy se spalovacím i elektrickým pohonem. Nové bude také sušicí zařízení, takzvaná suška, které slouží k dokonalému vysušení nátěrů v různých fázích lakování. Kombinovaný zdroj energie využívající jak bioplyn, tak elektřinu zvyšuje flexibilitu, šetří emise i náklady.
Projekt navíc přispěje k naplnění cíle společnosti Škoda Auto dosáhnout uhlíkové neutrality v závodech v České republice do roku 2030: Vedle omezení těkavých organických sloučenin (VOC) dojde ke snížení emisí CO2 při lakování o 28 %.
Zdroj: Škoda Auto