Škoda Auto zahájila stavbu mostu přes D10, zjednoduší cestu do závodu

 Škoda Auto zahájila stavbu mostu přes D10, zjednoduší cestu do závodu

Foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dnes slavnostně zahájila stavbu čtyřproudého mostu přes dálnici D10. Most Laurina & Klementa zjednoduší kamionům cestu do výrobního závodu. Dokončení stavby je plánované na červen příštího roku, most by měl stát 650 milionů korun. Novinářům to dnes řekli zástupci automobilky. Most nebudou moci využívat ani místní obyvatelé, ale ani zaměstnanci firmy, bude sloužit výhradně pro logistiku firmy.

Reklama

Nové přemostění bude mezi sjezdy číslo 44 Mladá Boleslav a 46 Kosmonosy. Kromě mostu vznikne nová brána do areálu závodu Škoda Auto a rovněž navazující komunikace třetí třídy. Budovaný příjezd k závodu také využije chystanou mimoúrovňovou křižovatku nad dálnicí D10 u sjezdu číslo 46 Kosmonosy.

Ceremoniálu se zúčastnil Jiří Drbout, vedoucí plánování značky Škoda Auto (zleva), předseda Odborů KOVO Jaroslav Povšík, ministr dopravy Martin Kupka, Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky, Martin Borovka, předseda představenstva a generální ředitel Eurovia a další hosté. / Foto: Škoda Auto

„Škoda Auto se rozhodla vybudovat nový příjezd do závodu jako významný příspěvek pro zklidnění dopravy v Mladé Boleslavi a Kosmonosech. Kamionům se zkrátí cesta a ve spojení s chystanými veřejnými komunikacemi dojde k zásadnímu snížení zátěže v obou městech. Jsme rádi, že jsme mohli na tomto projektu spolupracovat s městy, krajem i ministerstvem dopravy v zájmu místních obyvatel,“ řekl člen představenstva firmy Michael Oeljeklaus.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se ale Mladé Boleslavi dopravně příliš neuleví. „Výpočty ještě nemáme, ale Boleslav bude neustále přetížená, z toho se nedostaneme. Nemyslím si úplně, že by to pomohlo. Pro město to zásadní nebude,“ řekl Povšík na dotaz, zda most pomůže zlepšit dopravu v Mladé Boleslavi. Dodal, že se zvažoval také podjezd pod dálnicí, šlo ale o dražší variantu, proto zde nakonec bude most.

Foto: mladaboleslav.cz
Foto: mladaboleslav.cz

Most bude sloužit především kamionům, které tudy budou přivážet komponenty nezbytné pro výrobu. Opačnou cestou budou závod opouštět nové vozy směřující do míst, jež nejsou vhodná pro vlakovou dopravu, které jinak firma dává přednost. Přeprava nových vozů po železnici je jako ekologičtější způsob dopravy využívána zejména pro dálkové trasy a v současnosti se takto převáží přibližně 55 procent vyrobených automobilů z Mladé Boleslavi a Kvasin. Přestože se podnik snaží uplatnit možnosti železnice v maximální míře, pro plynulé zajištění chodu závodu zůstává nákladní doprava nezbytnou součástí přepravní logistiky.

Zdroj: ČTK

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This