Škoda Auto zahájila stavbu nového skladu, v provozu bude v roce 2027

Foto: Ilustrační / mladaboleslav.cz
Škoda Auto zahájila stavbu nového skladu náhradních dílů nedaleko hlavního závodu automobilky v Mladé Boleslavi. V provozu bude v červnu roku 2027. Fungovat v něm budou i autonomní technologie. Firma v něm bude skladovat originální díly a příslušenství hlavně pro značku Škoda a také pro koncernové značky Volkswagen, Audi a Seat, odpověděla na dotaz za Škoda Auto Kateřina Boukalová. Výši investice společnost nesdělila.
Budova skladu bude vysoká 40 metrů, dlouhá 110 metrů a široká přes 53 metrů. Skladba dílů v něm bude značně rozmanitá, půjde hlavně o díly větších rozměrů. Součástí bude řada systémů, mimo jiné zcela autonomní požární ochrana skladu technologií oxy-reduct. „Jedná se o inovativní metodu pro trvalé preventivní zabezpečení automatických skladů – přičemž je v chráněném prostoru trvale sníženo objemové množství kyslíku, který je nezbytný pro proces hoření, a tím je zajištěna kontinuální požární ochrana,“ popsala systém Boukalová.
Podle ní princip požární bezpečnosti spočívá v preventivním opatření, což je jiný způsob řešení oproti zaběhnutým konzervativním metodám likvidace požáru až v případě zahoření, například s využitím aktivního hašení sprinklery. „Technologické řešení s redukci kyslíku v našem případě přineslo mnoho benefitů, kterými byly, mimo jiné, zvýšení kapacity skladu přibližně o 15 procent pro skladovaný materiál, zjednodušení výstavby skladu, a také celkové snížení investičních nákladů,“ doplnila Boukalová.
Ve skladu budou též takzvané automatické zakladače palet instalované v deseti uličkách s provozním výkonem 500 palet za hodinu celkem pro uskladnění a vyskladnění. „Třetí technologií jsou tzv. RGV (automatické vozíky s jednokolejovým vedením), které nahrazují z důvodu výkonu (rychlosti), flexibilnosti a samotného provozu klasické válečkové dopravníky,“ uvedla Boukalová.
Škoda Auto loni celosvětově vyrobila přes 925.000 vozů, meziročně o 4,2 procenta víc. Na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách připadlo 823.000 aut. Nedávno také automobilka začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi stavět další lakovnu, provoz spustí v roce 2029.
Zdroj: ČTK