(NE)VŠEDNÍ LIDÉ – Ondřej Hercík a jeho Mean Machine Garage v Mladé Boleslavi

 (NE)VŠEDNÍ LIDÉ – Ondřej Hercík a jeho Mean Machine Garage v Mladé Boleslavi

(NE)VŠEDNÍ LIDÉ – MladáBoleslav.cz

Cílem naší rubriky (NE)VŠEDNÍ LIDÉ je zveřejňovat rozhovory s více či méně známými osobnostmi našeho regionu. Upozorňovat na současné zajímavé příběhy, ale také připomínat a zaznamenávat příběhy z dob minulých.

Ondro, na úvod mi řekni, kdo jsi a jak by ses představil?

Jsem úplně normálně nenormální člověk, školou umělec, milovník krásných aut, umění, dobrého jídla a hudby. Jsem ale především člověk, kterému se daří žít svůj sen, jsem otcem Mean Machine Garage, firmy zaměřené na renovace, stavby a úpravy amerických vozů. To je něco, k čemu jsem si došel přes různá předchozí povolání a co mě momentálně definuje.

Jak si mám tvoji práci představit? Dovážíš vozy, které pak rekonstruuješ nebo děláš rekonstrukce vozů, kteří si přivezou zákazníci sami?

Je to tak půl na půl. Někdo již má vůz a potřebuje mu dát nový život, někdo má prostě jen sen a potřebuje pomoct ho splnit. Vše je práce přesně dle přání zákazníka. Děláme na velmi zajímavých historických originálech, ale také stavíme upravená auta.

Přijde klient a řekne: „Já bych chtěl to auto, co bylo ve filmu 60 sekund.“ Uděláme rozpočet, odsouhlasíme a stavíme mu sen. Stejně tak jako nám přijede auto ze soukromé sbírky z muzea, na kterém je třeba provést velmi odbornou renovaci. Dvě poměrně odlišné věci, ale spojuje je láska k automobilům.

1967 Shelby GT500E „Eleanor“
1967 Shelby GT500E „Eleanor“

O jak stará auta se staráš?

Občas přijede na nějaký základní servis i moderní amerika, ale jinak se pohybujeme v rozmezí cca 1900 -1980.

Jaký nejatraktivnější kousek jsi renovoval?

To je těžké. Možná, že je to ten poslední kousek, což je originál Shelby z roku 66, kterých je na světě jenom 12 ks.

1966 Shelby GT350H

Máš nějaký sen, co bys chtěl dostat do dílny k renovaci?

Já když něco řeknu, tak se mi to často splní… (směje se).
 
Mám jedno auto, který tady asi není v republice nebo je někde pečlivě schovaný. Tak to kdybych dostal do ruky, tak bych byl šťastnej, ale vlastně bych asi žárlil na majitele, že to není moje, protože to je to moje nejvíc vysněný. Chtěl bych Dodge Daytona z roku 69, což je tak strašně hnusný auto až je naprosto dokonalý. Bavíme se tady o částkách 500 tisíc až 1 milion USD, takže je potřeba si nechat zajít chuť.

1971 Dodge Charger R/T

Za kolik se dá taková „amerika“ pořídit?

Tak americký auto se dá pořídit už pod 100 000 Kč, ale není amerika jako amerika… Ty horní sumy jsou samozřejmě v počtu nul, který už se špatně počítá.

Nejčastěji se setkávám s tím, že někdo pro začátek shání auto v rozmezí 250 – 500 tisíc Kč, což jsou v celku reálné částky na pořízení takové té “základní” ameriky. Velký hranatý pekáč se znakem Cadillac a motorem o objemu 6 Fábií.

Samozřejmě jsou tu pak ty nejvíc populární auta jako Ford Mustang nebo Chevy Corvette, ty jejich oblíbenost dohnala na ceny, které přestávají být jakkoli opodstatněné.

1973 Chevrolet Corvette „Red Vixen“

Takže lítáš do USA, tam se rozhlížíš a vybíráš?

Ano, snažím se propojit svojí dovolenou s pracovní návštěvou. Loňský rok byl samozřejmě marnej a letos se teprve uvidí, jak se situace vyvrbí na podzim.

Co Tě tam nejvíc zajímá?

Mě v Americe zajímá snad uplně všechno, cítím se tam fakt jak doma, ale pokud jde o auta tak již tradičně SEMA SHOW v Las Vegas, což je výstava konající se už 50 let, která je zaměřená především na upravené vozy a je poměrně velká prestiž se tam s autem dostat.

Můžeš se tam dostat i Ty?

Zatím nevím o nikom z Čech, kdo by tam někdy vystavoval, tak snad se jednou poštěstí…

1955 Ford F100 „Howling Beauty“

Co covid, jak poznamenal Tvojí práci?

Bohužel se to týká i mého oboru, nejsou materiály, strašlivě rostou ceny dopravy a prodlužují se její termíny. Je to past, když má člověk zakázky, ale není je jak plnit. Bohužel zatím nevidím žádné náznaky nějakého světla na konci tunelu.

Kromě toho, co děláš, máš nějaké koníčky?

Bylo toho za ty roky už hodně, ale z toho co mi zůstalo je to určitě malování. Ať už obrazů nebo graffitti. Zrovna nedávno jsem dělal ve spolupráci s městem dva obrazy na železniční nadchody v centru.

Krom toho je to určitě ještě hudba. Věnoval jsem se produkci a DJingu. Podařilo se pár zajímavých spoluprací, odehrály se zajímavé koncerty. Nic, co by převrátilo svět naruby, ale mě to vždycky obrovsky bavilo a naplňovalo a o to jde především.

Kdybys měl vybrat jednu věc, kterou chceš dělat, bez ohledu na finance, tak co by Tě nejvíc bavilo?

Samozřejmě ty auta, jednoznačně.

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This