Nový šéf Škody Auto se chce zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci

 Nový šéf Škody Auto se chce zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci

Thomas Schäfer / Foto: Volkswagen AG

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní, a chce, aby produkty firmy odpovídaly přání zákazníků. Schäfer to uvedl ve svém prvním dopisu zaměstnancům.

V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím. Proto hodlám věnovat zvláštní pozornost další elektrifikaci a digitalizaci našich produktů. Jsou klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro své zákazníky i nadále atraktivní,“ uvedl Schäfer. Svou představu automobilka podle něj ukáže na modelu Enyaq iV. Jde o první SUV s čistě elektrickým pohonem, představeno bude 1. září v Praze. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.

„Pro mě je důležité, aby vše, co děláme, vycházelo z přání našich zákazníků. Za jejich peníze jim vždy musíme nabídnout o něco více a příjemně je překvapit. Právě to je spolu s vynikajícím týmem a kvalitou produktů pro naši značku charakteristické a bude tomu tak i v budoucnu,“ uvedl dále Schäfer.

V dopisu neopomenul zmínit současnou situaci, kdy na světové hospodářství dopadá pandemie koronaviru.Společně začínáme novou kapitolu a podnikneme další kroky v procesu transformace,“ napsal. Podle něj „to určitě nebude procházka růžovou zahradou“.

Padesátiletý Thomas Schäfer se stal předsedou představenstva Škody Auto v pondělí 3. srpna, předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce odešel po necelých pěti letech.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. „Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny,“ řekl Povšík. „Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem,“ uvedl Povšík.

Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v minulých dnech listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Provozní zisk Škody Auto se v prvním pololetí propadl kvůli pandemii koronaviru téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy Kč) z 10,2 miliardy eur před rokem. Firma očekává postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň.

Zdroj: ČTK

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This