Objevte expozici Škoda v novém kabátě areálu Autostadt
Inovovaná expozice značky Škoda v areálu Autostadt ve Wolfsburgu představuje návštěvníkům nejnovější modely české automobilky. Nabízí zajímavosti jak pro malé, tak i velké návštěvníky.
Pavilon značky Škoda v německém Wolfsburgu se může pochlubit novou podobou. Budova, postavena podle návrhu českého architekta Bořka Šípka, si zachovala původní exteriér, nová podoba expozice uvnitř pavilonu ukazuje současnou strategii značky.
„Pavilon Škoda Auto provozujeme od jeho založení se zaměřením na rodiny s dětmi i na individuální fanoušky. Snažíme se je nadchnout nejen bohatou a pestrou historií jedné z nejstarších automobilových značek na světě, ale i současnou modelovou nabídkou,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea, které se na chodu pavilonu podílí. „Mezi rodinami i školními výpravami patřil pavilon značky Škoda už v minulosti k nejoblíbenějším, a na to chceme novou expozicí navázat,“ doplňuje Simona Tomanová, z oddělení marketingu Škoda Auto.
Návštěvníci se mohu seznámit s historií značky nejen s novými vozy značky Škoda, ale i jejím vztahem ke sportu, zajímavostmi a novinkami z oblasti mobilních a digitálních služeb. V pavilonu jsou vystaveny 4 modely, přičemž prominentní pozice ve středu expozice připadla designové soše budoucího velkého elektrického SUV vycházejícího ze studie Vision 7S. Kromě ní tu návštěvníci najdou také modely Kamiq, Enyaq a Enyaq Coupé.
Expozice dále představuje aktivity automobilky v oblasti recyklace a využití udržitelných materiálů, přičemž se návštěvníci dozví i to, v jakých částech automobilu se používají suroviny udržitelného původu.
Historie i interaktivita
„Naším záměrem bylo představit značku v novém svěžím vzhledu i s interaktivními prvky. Soustředíme se na eMobilitu, udržitelnost, historii, lidský přístup a na naše zákazníky. Samozřejmě nechybí ani aktivity pro děti,“ popisuje Simona Tomanová novou filozofii pavilonu. V rámci sportovní sekce si na nainstalovaných cyklistických trenažérech lze zasoutěžit proti počítači, jiné osobě, nebo zkusit, kdo za 30 či 60 sekund vyrobí šlapáním do pedálů rotopedu více energie pro nabití elektrického vozu Enyaq.
Příprava nové podoby pavilonu začala v lednu roku 2023, proměna pak zabrala zhruba tři týdny. Expozice se navíc bude postupně proměňovat a aktualizovat. Pro rok 2024 se plánuje expozici oživit krátkodobými výstavami a akcemi, například při uvedení nových modelů na trh a u příležitosti mistrovství světa v hokeji nebo Tour de France, které Škoda Auto dlouhodobě podporuje. Jen letos od ledna do konce července prošlo pavilonem Škoda Auto v Autostadtu více než 60 000 návštěvníků a nová expozice jistě vzbudí zvědavost u mnoha dalších.
Škoda Muzeum