Personální změny ve Škodě pokračují, končí šéf českého zastoupení
Šéf českého zastoupení automobilky Škoda Auto Luboš Vlček končí k 1. září ve funkci. Vlček byl odpovědný za veškeré prodejní, marketingové a poprodejní aktivity značky na domácím trhu.
Nahradí ho dosavadní šéf prodeje na českém trhu Jiří Maláček. Vlček ve Škodě zůstane, bude nově odpovídat za aktivity značky Škoda v západní Evropě, informovala dnes automobilka v tiskové zprávě.
Luboš Vlček působí ve společnosti Škoda Auto a koncernu Volkswagen od roku 1992. Na pozici vedení českého zastoupení značky Škoda nastoupil v lednu 2014 po několikaletém působení ve společnosti Volkswagen Group China. „Dnešní úspěch značky Škoda na domácím trhu je zásluhou celého škodováckého týmu, od výrobního závodu přes importérskou organizaci až po naši dealerskou síť,“ řekl Vlček.
Jiří Maláček přišel do Škody v lednu. „Nová pozice je pro mě velkou výzvou. Jsem rád, že mohu být součástí úspěšného příběhu domácí značky,“ uvedl Maláček, který se ve funkci musel vypořádat mimo jiné s koronavirovou krizí.
V poslední době nejde o jedinou významnou personální změnu ve Škodě Auto. Na začátku července automobilka oznámila, že ve funkci skončí předseda představenstva Bernhard Maier. Jeho nástupce zvolí představenstvo společnosti v srpnu. Už předtím se vyměnil člen představenstva zodpovědný za nákup, Dietera Seemanna nahradil Karsten Schnake.
Firma bez odůvodnění oznámila Maierův konec ve funkci před týdnem. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. Delší dobu se píše o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu. Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík už dřív uvedl, že Volkswagen Škodě závidí úspěch. V médiích se objevily také informace, že Škoda svými úspěchy předbíhá i Audi, což pro koncern není dobré.
Odbory se například obávají dalšího směřování značky po nástupu nového předsedy představenstva. Není podle nich jasné, zda bude nový šéf chtít Škodu rozvíjet, nebo naopak zabrzdit, aby nebyla tak silnou konkurencí dalším značkám koncernu.
Zdroj: ČTK