Pozitivita testů na koronavirus je ve Škoda Auto 0,05 procenta
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto pokračuje s testováním zaměstnanců na koronavirus. Každý týden provede firma 36.000 až 37.000 testů. Na každou směnu přijde řádově 15.000 zaměstnanců, pozitivita testů postupně klesá, nyní činí zhruba 0,05 procenta. Novinářům to dnes řekli zástupci Škoda Auto. Podle členky představenstva Škody Auto Maren Gräfové bylo během nejhorší vlny pandemie letos na jaře pozitivních ve Škoda Auto kolem 800 zaměstnanců, což odpovídá zhruba dvouprocentní pozitivitě testů.
Podle vedoucího řízení značky Škoda Auto Miroslava Kroupy zavedla Škoda od loňského března 82 ochranných opatření. Firma provedla téměř 406.000 antigenních testů, 6000 PCR testů a přes 3200 testů na protilátky.
Mladoboleslavská automobilka spotřebovala ve svých českých závodech během pandemie koronaviru celkem téměř 73.700 litrů dezinfekce na ruce, v Indii dalších 29.300 litrů. Zaměstnanci českých závodů dostali 20,4 milionu roušek, dalšího půl milionu rozdala firma pracovníkům v Indii. Protiepidemická opatření stála Škodu již přes jednu miliardu korun.
Škoda stále čeká na možnost očkovat zaměstnance
Firma zároveň spustila předregistraci k očkování pro případ, pokud by vláda uvolnila možnost, aby očkování prováděli také zaměstnavatelé. O očkování projevilo registrací zájem asi 38 procent zaměstnanců, tedy zhruba 14.000 lidí. Škoda je připravena očkovat ve svých závodních ordinacích, kterých má po svých závodech v ČR celkem 15. Již v prosinci firma nakoupila potřebný materiál, jako jsou například jehly nebo injekční stříkačky.
Nejdelší odstávka v novodobé historii značky
Škoda Auto byla loni na jaře 39 dní uzavřena, zastavila se výroba. Lidé se zpět k výrobním linkám vrátili v pondělí 27. dubna. Firma tak podle odborového předáka Jaroslava Povšíka přišla zhruba o 150.000 vyrobených aut, každý den firma vyrobí zhruba 4000 vozů. Lidé podle něj v loňském roce přišli o řadu benefitů, protože je nebylo možné realizovat. Šlo například o ozdravné pobyty nebo lístky do kina či divadla. „Začínáme vracet do hry lázně, velké turnusy dětských táborů, připravujeme znovu spustit oddechové rekreace,“ uvedl dnes Povšík.
Loňská odstávka byla Gräfové podle ní nejdelší v novodobé historii značky. Firma se podle ní podílela na boji proti pandemii i mimo své závody, například darovala 100 vozů Octavia českým nevládním a neziskovým organizacím ze sociálních a zdravotních služeb, které se do pomoci v době pandemie zapojily.
Zdroj: ČTK