Škoda Auto vstoupila do roku 2025 ve velkém stylu

Elroq Respectline, foto: ŠKODA AUTO
Český automobilový gigant Škoda Auto potvrzuje svou pozici lídra nejen na domácím trhu, ale i na globální scéně. V prvním čtvrtletí roku 2025 totiž dosáhla pozoruhodných výsledků.
Dodávky vozů vzrostly meziročně o 8,2 % na 238 600 vozů, což značce zajistilo obhájení čtvrtého místa mezi nejprodávanějšími značkami v Evropě. Tržby se vyšplhaly na 7,26 miliardy eur (+10,4 %) a čistý peněžní tok se zvýšil o 15,3 % na 527 milionů eur.
Elektromobily táhnou růst
Elektrifikace hraje čím dál důležitější roli. Prodeje elektromobilů (BEV) a plug-in hybridů (PHEV) vzrostly o neuvěřitelných 114 % na 36 900 vozů, což tvoří historicky nejvyšší podíl 15 % na celkových dodávkách.
„Nové plně elektrické kompaktní SUV Elroq táhne náš růst v oblasti elektromobility. S více než 45 000 objednávkami překonal očekávání,“ uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva Škoda Auto.
Elroq se těší mimořádné oblibě v Německu, Spojeném království, Francii, Nizozemsku a Belgii. Také větší Enyaq nezůstává pozadu — v prvním čtvrtletí se jeho dodávky zvýšily o 44,7 % na 20 200 vozů a drží se mezi nejoblíbenějšími elektromobily Evropy.
Úspěch za hranicemi Evropy
Významnou roli v růstu hrají i zahraniční trhy. V Indii zaznamenala Škoda rekordní úspěch díky novému SUV Kylaq, který pomohl zvýšit dodávky na 15 000 vozů, tedy téměř o 90 %. Ve Vietnamu automobilka otevřela nový závod ve spolupráci s Thanh Cong Group a vstoupila také na trh v Ománu.
„Výsledky ukazují, že se nám daří nejen v Evropě, ale i na rozvíjejících se trzích. Tím budujeme solidní základ pro budoucí růst,“ zdůraznil Holger Peters, člen představenstva odpovědný za finance.
Úspěch i u tradičních modelů
Zájem trvá i o vozy se spalovacím motorem. Nejprodávanější zůstává Octavia (49 400 vozů), SUV Kodiaq posílilo dodávky o 32,2 % na 32 300 vozů a své místo si drží i modely Kamiq a Fabia.
„Naše strategie zaměřená na zákazníka se osvědčuje. Důkazem je nejen růst elektromobilů, ale i úspěchy v Evropě, Indii a dalších regionech,“ shrnul Martin Jahn, člen představenstva pro prodej a marketing.
Připravenost na budoucnost
Škoda Auto v roce 2025 nejen rozvíjí stávající modely, ale investuje i do nových projektů, včetně rozšíření výroby v Evropě i mimo ni. V rámci strategie Next Level Škoda Strategy se chce do konce dekády zařadit mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě.
Automobilka i nadále drží krok s globálními trendy a posiluje svou pozici mezi nejvýznamnějšími světovými výrobci. A jak ukazuje první čtvrtletí roku 2025 — jde jí to opravdu skvěle.