Prvorepubliková MB – Hlavní nádraží

 Prvorepubliková MB – Hlavní nádraží

Hlavní nádraží

V obrazovém cyklu, který jsme nazvali Průvodce prvorepublikovou Boleslaví, a který vychází z výstavy uskutečněné v roce 2015 v Muzeu Mladoboleslavska, Vás zveme do časů první republiky, tedy do let 1918-1938.

Prakticky už od doby zřízení hlavního nádraží v Čejetičkách se obyvatelé Mladé Boleslavi potýkali s velkou vzdáleností, která dělí nádraží od města.

Na snímku vidíme podobu silnice vedoucí k nádraží ve 30. letech.

PRVOREPUBLIKOVÁ Mladá Boleslav - Hlavní nádraží

Od 20. let se mezi městem, ředitelstvím státních drah a ministerstvem železnic vedla intenzivní jednání o nutnosti úpravy nádraží.

Návrhů, jak s mladoboleslavským nádražím naložit, bylo přitom ve hře hned několik.

Představitelé města například navrhovali, aby bylo nádraží přeloženo na Slovanku, nebo posunuto na místo zastávky, která byla v provozu od roku 1890 a nacházela se na druhé straně Jizery, blízko textilní továrny.

Ministerstvo železnic a ředitelství státních drah se naopak přikláněly k přestavbě a rozšíření stávajícího nádraží v Čejetičkách.

Zdlouhavá jednání ovšem nevedla k vůbec žádnému výsledku.

Návrhy se měnily, jednotlivé zainteresované instituce byly urgovány o konečné rozhodnutí a nádraží nadále zůstávalo a nakonec i do dnešních dnů zůstalo ve stejné podobě, i ve stejném umístění.

Na snímcích je nádraží zachycené v letech 1926 a 1927.

PRVOREPUBLIKOVÁ Mladá Boleslav - Hlavní nádraží

PRVOREPUBLIKOVÁ Mladá Boleslav - Hlavní nádraží

Sylva Městecká, Muzeum Mladoboleslavska


Celý obrazový cyklus Průvodce prvorepublikovou Boleslaví, naleznete zde: PRVOREPUBLIKOVÁ MLADÁ BOLESLAV

Zanechat odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Share This